Szoftlézer terápia a fogászatban a Takács Dentálnál

A szoftlézerek orvosi alkalmazása az elmúlt évtizedekben ugrásszerűen megemelkedett. Egyre markánsabban különülnek el a szoftlézereket rutinszerűen alkalmazó szakágak és válnak elfogadottá az egyes indikációs területek, tisztázva azt az alapvető fontosságú kérdést, hogy mi javasolt illetve mit kontraindikált kezelni ezzel a módszerrel.
Az utóbbi 2 évtized óriási fejlődést hozott a szoftlézerek hatásainak megismerésében.
Nyilvánvalóvá vált, hogy a kezelést egyeztetni kell más terápiás eljárásokkal, mivel az esetek többségében a kombinált kezelés a követendő.
A szoftlézerek alkalmazása során alapvető szabályokat kell betartani.

• Ismert, karbantartott, bevizsgált berendezés használata
  • Védőfelszerelések használata
  • Megfelelő, biztonságos helység biztosítása
  • Kivizsgált beteg
  • Orvosi felügyelet
  • Kezelési terv ( protokoll)
  • Lézeres szakképzettség

Ezek együttes jelenléte képezi a lézerterápia alapfeltételét.
Az alkalmási területeket a szoftlézer három alapvető hatása határozza meg. Fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő, biostimulatív. A kezelés indikációs területei tehát:

• Fájdalombetegségek : neuralgia, fogeltávolítás, trauma utáni. postoperációs fájdalom
  • Gyulladásos kórképek: parondontális folyamatok (parodontózis, ínygyulladás, tasakkezelés) fogeredetű gyulladások
  • Nem hámosodó fekélyek: szájnyálkahártya betegségek ( afta, herpes,stb)

A széles indikáció miatt a fogászatban a szoftlézert egyre szélesebb körben alkalmazzák.
A szoftlézer nem helyettesíti a hagyományos fogászati kezeléseket sem a gyógyszeres terápiát.hanem azokat sok estben úgy egészíti ki,hogy a betegség gyorsabban, kevesebb kellemetlen tünettel mellékhatással gyógyul.

A Takács Dentál szadai és budapesti Flórián-téren levő rendelőiben rutinszerűen jó hatásfokkal használunk két szoftlézer készüléket ( Phillips Discus és KFKI Biomom)