A fogínygyulladás lézeres kezelése

Magyarország lakosságának 87%-a szenved gingivitistől, vagyis ínygyulladástól. Ha belegondolunk, hogy ez a megbetegedés, melyet sokszor és sokan elbagatellizálnak, milyen súlyos kórképek kialakulásához vezethet (szívbetegség,stroke,gócbetegségek), érdemes lenne jelentőségére sokkal nagyobb súlyt fektetni. Az egészségügy és a média szerepe óriási a felvilágosítás terén:

• hogyan alakul ki?
  • mik a tünetei?
  • hogyan kezelhetö?
  • miként elözhető meg?
  • mi lehet a következménye?

Jelentkezhet akut, fájdalmat, duzzanatot, vérzést okozó formában, és van krónikus, alattomos válfaja, mely a teljes fogágy gyulladásához, sorvadásához vezethet.
Kialakulásában szerepet játszik a genetikai tényezö, a helytelen táplálkozás, és a nem megfelelö szájápolás. A genetikai örökség okozta elváltozás korrigálható megfelelö szájhigiénével és helyes táplálkozással.
A helyes táplálkozás jelentősége hangsúlyozott, hiszen a nagy mennyiségű szénhidrát ( édesség, cukrozott üdítők, stb) fogyasztása, az egyoldalú étrend, a vitaminok, ásványi anyagok hiánya mind negatívan befolyásolják ínyünk egészségét. Nem beszélve a modern konyhatechnikai eljárással készített, rágást szinte egyáltalán nem igénylő ételek kizárólagos fogyasztásáról.
A megfelő (alapos és hatékony) otthoni szájápolás a helyes és rendszeres fogmosásból, fogköztisztításból és szájöblítésből áll. Mindemellett elengedhetetlen a rendszeres (6 havonta) történő fogorvosi kontroll elvégeztetése! A szükséges szájhigiénés kezelés (fogkő eltávolítás) mellett a megelőzés, illetve az esetleg már kialakult elváltozás orvosi terápiája javasolt.

A fogorvosi kezelés hatékonyságát optimalizálja a párhuzamosan alkalmazott sokoldalú terápia. Ennek megfelelően rendelőimben a gyulladásos megbetegedések kezelését a kiváló, magyar fejlesztésű Safe Laser 500 Infra készülék használatával egészítjük ki. A készülék nagy teljesítményű lágy lézer, mely a lézer fényt a mélyebb rétegekbe juttatva biostimuláns hatásával gyorsítja a gyógyulást, továbbá csökkenti a fájdalmat és a gyulladást.

A kezeléssel kapcsolatban érdeklődjön szadai vagy budapesti fogorvosi rendelőmben vagy hívja a +36 20 944 7771